'img-fluid') )*/ ?>

نهال شلیل کیوتا  نهالستان آرتین نهال یک درخت میوه با قدرت بالا با بهره وری بالای برخوردار است. میوه ای خوشمزه ومعطر دارد.این میوه در اخرای تابستان میرسد . و برای سرمای بهاره مقاومت خیلی بهتری دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید نهال شلیل کیوتا به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید ، کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

فردین محمدزاده        09141812003

آیدین محمد زاده        09143221260


معرفی نهال شلیل کیوتا

نهال شلیل کیوتا یک درخت میوه با قدرت بالا با بهره وری بالای برخوردار است. میوه ای خوشمزه ومعطر دارد.این میوه در اخرای تابستان میرسد . و برای سرمای بهاره مقاومت خیلی بهتری دارد .

روی این میوه  مثل بیشتر شلیل ها خراش یا چاله ای وجود ندارد  و از سطح صاف برخوردار است گیفیت کوشت نرم و ابدار ظاهر صاف دارد .

شلیل کیوتا خود به راحتی گرده افشانی میکند .

مشابه سایر ارقام شلیل این نهال نیز هر سال به هرس نیاز دارد نور افتاب به حد معمول  باید به این درخت برسد .تامیوه ای با کیفیت خوب ارایه دهد .

مشخصات:

  • کشور سازنده:فرانسه
  • عمر اقتصادی:۱۲سال
  • زمان رسیدن:اواخرتابستان
  • تحمل خشکی: نیمه متحمل
  • تحمل سرما:۳۰الیc۲۵
  • پایه: GN-GF-آلو وحشی- شفتالو
  • رنگ میوه: قرمز
  • باردهی:از سال دوم
  • فاصله کاشت:۳*۳
  • آبیاری:۱۰ لیتر در در هفته
  • انبارداری۵ماه
  • نوع مصرف:تازه خوری
  • توضیح : این واریته مناسبترین نهال برای مناطق سردسیر می باشد

خواص میوه شلیل

شلیل سرشار از ویتامین‌های A, C می‌باشد و بهترین میوه برای افراد گرمازده است. شلیل میوه‌ای بسیار ترد با هسته‌ای کم عمر محسوب می‌شود و مثل تمام میوه‌ها خواص ادرارآور و ملین دارد. گوشت شلیل دارای سلولوزهای نرم است و کاملاً هضم می‌شود. شلیل میوه‌ای نسبتاً کم ترشی است. مواد قندی و نشاسته‌ای آن به آسانی هضم می‌شود و معده به راحتی هضم آن را تحمل می‌کند. ویتامین C موجود در شلیل اثرات مفید در سلامت پوست، دندان و استخوان دارد. این میوه منبع بسیار غنی بتاکاروتن است. بتاکاروتن با خاصیت آنتی اکسیدان بسیار نیرومندی که دارد با ارتقای سطح ایمنی بدن از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

فیبر دیگر ترکیب قابل توجه در این میوه است که سبب کاهش سرعت جذب برخی مواد مغذی بویژه قندها می‌شود و در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهد. مصرف شلیل می‌تواند در کنترل قندخون موٌثر باشد.

خوردن شلیل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های حاد مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و حتی سرطان را به طور چشمگیری کاهش دهد. این میوه دارای ترکیبات فیتوکمیکال مانند لیکوپن و لوتئین بوده و رنگ زرد و قرمز شلیل‌ها ناشی از وجود لوتئین در آن‌ها است.

هر دانه شلیل متوسط تقریباً ۵۰ کالری انرژی دارد و چون فیبر بالا داشته و چربی ندارد میوه بسیار خوبی برای کاهش وزن و رژیم‌های لاغری است. البته کسانی که می‌خواهند وزن اضافه کنند بهتر است کمتر شلیل بخورند و میوه‌های پرکالری تر را میل کنند.


هسته شلیل را به هیچ وجه نباید خورد زیرا دارای آمیگدالین است که در بدن تبدیل به سیانین می‌شود و می‌تواند مسمومیت‌های سیانیدی ایجاد کند.
ارزش غذایی
ترکیبات تغذیه‌ای موجود در یک واحد از میوه شلیل (۱۴۰ گرم):

انرژی: ۷۰ کالری مواد غذایی – کربوهیدرات: ۱۶ گرم – قند: ۱۴ گرم – فیبر: ۲ گرم – چربی: ۳۰۰ میلی‌گرم – پروتئین: ۱ گرم.

شلیل ۴٪ از ویتامین A و ۱۵٪ ویتامین C و ۲٪ آهن نیاز روزانه را تأمین می‌کند و فاقد کلسترول و سدیم می‌باشد.

 

از کد های تخفیف ما در اینستاگرام استفاده کنید!


 

مقالات مرتبط

Leave a Comment

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به آرتین نهال است

مشخصات تماس

  • میاندوآب ، کوی رابری 
  • 0440000000
  • 09141812003
  • artinnahal@gmail.com