6 نوع کشمش که تا به حال نمیدانستید!

کشمش انگور خشک نرم و شیرینی است که سرشار از مواد مغذی ضروری و فواید سلامتی است. ما آنها را میوه های خشکی می دانیم که به عنوان میان وعده استفاده می شود و در بسیاری از غذاهای شیرین، مخلوط گرانولا، آزمایشات مخلوط و غیره استفاده می شود. بنابراین، در این مقاله آرتین نهال 6 نوع کشمش که تا به حال نمیدانستید! را بخوانید.

1. کشمش سیاه

کشمش سیاه رایج ترین نوع کشمش است که معمولاً در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. آنها از انگور گرفته می شوند. با خشک شدن رنگ آن تیره می شود. اندازه آن از 1.5 سانتی متر تا 2.5 سانتی متر است و برای خوردن آن جویدنی و گوشتی است.

Black Raisins Type of Kismis

 

فواید کشمش سیاه برای سلامتی

جلوگیری از ریزش مو
روده را تصفیه و پاکسازی می کند
بهبود سلامت پوست

2. مویز زانت

توت سیاه یکی از انواع کیسمی هاست که خیلی شیرین نیست و حالتی مانند تارت دارد. اندازه آن نسبتاً کوچک است. ما همچنین آنها را به عنوان بیدانه زانتی می نامیم که از انگور Black Corinth که بی دانه و تیره رنگ است به دست آمده است.

Zante Currants

فواید توت سیاه برای سلامتی 

تسکین گلو درد
ایمنی را تقویت می کند
فشار خون را کاهش می دهد

3. سلطان ها

کشمش سلطاناس از انگور سبز ترکی که به ویژه از انگور بدون هسته تامپسون گرفته می شود، نامگذاری شده است. در مقایسه با کشمش، رنگ روشن‌تر و کوچک‌تر هستند. ما همچنین آنها را “سلطان یا کشمش طلایی” می نامیم.

انگور

فواید سلامتی سلطان 

قند خون را کنترل می کند
کاهش التهاب
به هضم غذا کمک می کند

4. کشمش قرمز

کشمش قرمز خوشمزه ترین انواع کشمش است که از انگور قرمز به دست می آید. مردم آن را از انگورهای قرمز بدون هسته شعله ای استخراج می کنند و به همین دلیل به آن «کشمش شعله ای» نیز می گویند. اندازه بزرگ، پرپشت و تیره رنگ است.

 

فواید کشمش قرمز برای سلامتی

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد
برای سلامت دندان مفید است
بینایی چشم را بهبود می بخشد

نهال انگور دیزماری

5. کشمش سبز

کشمش سبز نازک اما دراز است و معمولاً سبز تیره است. آنها آبدار، لطیف و پر از مواد مغذی فیبر هستند. کشمش سبز در سراسر خاورمیانه و آسیای مرکزی تولید می شود.

فواید کشمش سبز برای سلامتی

برای قلب خوبه
از کم خونی جلوگیری می کند
به هضم غذا کمک می کند

6. موناککا

Munakka اساساً دارای انگورهای خشک است که در مقایسه با کشمی ها از نظر اندازه بزرگتر هستند. درون میوه یک دانه دارد. Munakka به طور طبیعی برای سلامت زنان عالی است. با این حال، موناکاها از کشمیش خمیرتر هستند و به رنگ قهوه ای هستند.

مزایای سلامتی Munakka-

یبوست را درمان می کند
تقویت استخوان ها
به افزایش وزن کمک می کند

نتیجه

شما می توانید کشمش مورد علاقه خود را از بین انواع کشمیش های موجود در هند انتخاب کنید. علاوه بر این، آنها مملو از مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر هستند که به هضم غذا، تقویت آهن، حفظ استحکام و سلامت استخوان ها کمک می کند.

نهال انگور قرمز بی دانه

سوالات متداول

1. کدام انواع کشمش برای سلامتی بهتر است؟
سلطانا که به عنوان کشمش طلایی نیز شناخته می شود، بهترین کشمش برای سلامت کلی است. حاوی فیبر، پتاسیم، آهن، فلاونوئیدها و سایر مواد معدنی ضروری است که عناصر بسیار خوبی برای سلامتی ما هستند.

2. روزانه چند عدد کشمش می خورید؟
مصرف روزانه 15 تا 20 یا 43 گرم کشمش توصیه می شود. بهترین راه برای مصرف روزانه کشمش این است که آن را به مدت یک شب در یک فنجان پر از آب آشامیدنی خیس کنید. و آنها را صبح ناشتا بخورید.

3. کشمش قرمز برای چه مفید است؟
کشمش قرمز نقش کلیدی در تولید گلبول های قرمز دارد. این کشمش همچنین برای بافت‌های سالم و استخوان‌های قوی مفید است، زیرا دارای ویتامین K است. همچنین، اجزای ویتامین C موجود در کشمش قرمز باعث افزایش التیام و جذب آهن می‌شود.

4. اگر روزانه کشمش خیس خورده بخوریم چه اتفاقی می افتد؟
کشمش خیسانده موثرتر و مغذی تر از کشمش خشک است. وقتی کشمش خیس می شود، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در پوست بیرونی در آب حل می شود. بنابراین، مواد مغذی که از کشمش به دست می آوریم افزایش می یابد. کشمش خیس شده به ویژه برای افرادی که مشکلات فشار خون بالا دارند مفید است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به آرتین نهال است

مشخصات تماس

  • میاندوآب ، کوی رابری 
  • 0440000000
  • 09141812003
  • artinnahal@gmail.com